Facebooktan IP adresi bulma ve Tor Browser testi

tor tarayıcı
Tor Browser açılış sayfası- Resme tıklayıp büyütebilirsiniz

Bir süre önce gerek izlenme kaygısı gerekse yasaklı olarak tanımlanan ancak daha doğru tabirle ülkelerce engellenen sitelere giriş yöntemi olarak burada Tor Browser hakkında kısa bilgi vermiş ve kurulumunu anlatmıştım. Ancak geçenlerde bir hack forumunda bu IP değişikliğinin göstermelik olduğu, gerçek IP adresinizi facebook un bile bulduğundan bahsedildiğini gördüm ve hemen test etmeye karar verdim. Şimdi ekran görüntüleri eşliğinde testimize başlayalım. Bu arada da facebook'tan hem kendimizin hemde profilimize giren kişinin IP adresini nasıl görebileceğimizi öğrenmiş olalım. 

Yukarıdaki resim Tor browserin açılış sayfasıdır. Tebrikler yazısının altında sizin hangi IP adresiyle internette gezineceğiniz gösteriyor. Şimdi bize atadığı IP adresi doğru mu yani gerçekten nette hangi IP adresiyle göründüğümüzü sorgulayalım.

ıp sorgulama ekranı
IP sorgulama ekranı- Resme tıklayıp büyütebilirsiniz

Resimde gördüğümüz gibi IP adresimizi sorguladığımızda Tor Browserin bize atadığı IP adresi ile aynı olduğunu görüyoruz. Şimdi internete nereden bağlandığımızı sorgulayalım.

bağlantı adresi
IP sorgu- nereden bağlanıyoruz- Resme tıklayıp büyütebilirsiniz

Resimde de görüldüğü gibi CALIFORNIA dan bağlanıyoruz :) Şimdi asıl soruya gelelim. Facebook bizim gerçek IP adresimizi bulabiliyormu? Test etmek için Tor Browser üzerinden facebook a bağlanmayı denedim.

facebook güvenlik kontrolü
Facebook güvenlik ekranı- Resme tıklayıp büyütebilirsiniz

Facebook bir şeylerin ters gittiğini anladı. Daha önce bu makinadan hiç bağlamanmadınız uyarısından sonra güvenlik sorularına yönlerdirdi. Önce makina olmadığımı anlamak için resimdeki yazıyı yazdırdı sonrada bir güvenlik sorusu daha sordu. Bu aşamaları geçtikten sonra bağlantımızı sağladım. Şimdi facebook üzerinden IP adresi sorgulamaya geçelim.

facebook
Facebook ekranı- Resme tıklayarak büyütebilirsiniz

Resimde gördüğünüz gibi ayarlar bölümünden hesap ayarlarını seçiyoruz. Şimdi açılan sayfaya göz atalım.


facebooktan ıp adresi bulma
Facebok hesap güvenlik ekranı- Resme tıklayarak büyütebilirsiniz

Açılan sayfada önce sol üst tarafta bulunan, resimde çerçeceye aldığım güvenlik sekmesine tıklıyoruz. Karşımıza çıkan yeni ekranda Aktif oturumlar bölümünün sağ tarafında bulunan düzenle sekmesine tıkladığımızda karşımıza resimdeki ekran görüntüsü çıkıyor. Aktif oturumlar kısmında o an sizin profilinizi ziyaret eden birileri varsa onların da IP adresini görebilirsiniz. Doğal olarak IP adresini öğrenmek istediğiniz kişiye profil linkinizi tıklatmalısınız. Neyse, biz konumuza dönelim. Resimde de gördüğünüz gibi facebook tahmini de olsa Tor Browserden farklı olarak bir IP adresi gösterdi. Ben önce facebook benim IP adresimi buldu sanmıştım, bu nedenle son bölümü karaladım ama bu ıp adresini de sorgulamaya karar verdim. 

ıp adresi sorgulama
IP sorgulama ekranı

Bu IP adresini sorguladığımda da PRAGUE den bağlanmış görünüyordum. Yani facebook a göre Çek Cumhuriyetinden bağlanıyordum. 

Sonuç olarak facebook benim gerçek kimliğimi tespit edemedi ama beni farklı bir IP adresi olarak gördü. Bunun nedenini öğrenmek için tor browserden kendi IP mi tespit etmek için 2. resimdeki sorgulamayı tekrar yaptım. Karşıma Facebook un gördüğü IP adresi çıktı. Yani gezintim sırasında Tor Browser benim IP adresimi değiştirmişti. 

Bu inceleme makalesinden çıkarmamız gereken sonuç; Tor browser bugün için internette hayalet olarak gezinmemizi sağlamaya devam ediyor. Makaleyi gören hacker arkadaşları tekrar uyarayım. Facebook un sizi bulamaması devletin de bulamayacağı sonucunu çıkarmaz. 

Selametle kalın...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

323 yorum:

  1. emeğine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  2. Peki ip adresinden isim soyisim nasil ogreniliyor.birine saka yapmak icin sahte hesap actim ama benm gercek adimi ogrendi nasil oluyor bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ip adresi Bilgisayarınızın internetteki adresi gibidir. Buradan bilgisayarınıza ulaşılabilir. Bilgisayarınızın adını kendi adınız yada soyadınız olarak ayarlamışsanız tahmin edilmiş olabilir. Yada Size Sosyal Mühendislik uyğulayarak öğrenmiştir. Biraz daha araştırırsa oturduğunuz il adresini tespit edebilir. Ama Ip adresini bildiğiniz birinin Adı ve Soyadına araştırma yapmadan ulaşamazsınız...

      Sil
    2. başka yerden açık vermiş olabilirsin.

      Sil
  3. Admin ip adresimden adim bulinabilirmi

    YanıtlaSil
  4. Facebook donukken Ip adresime ulasabilir mi

    YanıtlaSil
  5. facebook hesabından ip bulunabilir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok genel bir soru sormuşsunuz. Kendi facebook hesabınızdan kendi ıp adresinizi öğrenebilirsiniz. Eğer başka birşnin facebook adresinden onun ıp adresşni öğrenmek istiyorsanız mümkün değil

      Sil
  6. Size bi soru sormam lazım acil cevap lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail atabilirsiniz, iletişim formunu kullanabilirsiniz. Umarım yardımcı olabilirim :)

      Sil
  7. Facebook adresimiz donukken bulunabilir mi adresimiz facebook vermezse bulunamaz demişsiniz ama anlamadım yani bulunabilir mi yada facebook verir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz ciddi bir suç işlerseniz ve polis bilgilerinizi isterse verir. Yoksa bulunamaz.

      Sil
  8. bi soru sormam lazım cok acil

    YanıtlaSil
  9. acil bir şey sormam gerekiyor emailde attım dönüş yaparsanız

    YanıtlaSil
  10. sahte face açıp arkadaşımı ekledim konuşmalarımızda küfür içerikli konuşmalarda oldu ve kız arkadaşına zarar vereceğim hakkında konuşmalarda geçti bi cok facebook hesabı açıp dondurdum en son girdiğim face hesabın email adresini hatırlamadığım için donduramadım, arkadaşım benden şüphelendi ve araştırmaya başladı benim olduğumu bulma ihtimali var mı lütfen yardım edin cok önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahte hesap profilinizde sizi ele verecek ip uçları yoksa bulma ihtimali yok. Siz yinede arkadaş listenizi, yer bildirimlerinizi gözden geçirin...

      Sil
  11. sahte hesapta tüm bilgiler kapalı halde ve hiç bir yazı falan paylaşmadım. sadece en son giriğim facebook hesabını donduramadım oda emaili unuttuğum için

    YanıtlaSil
  12. cvp bekliyorum 21 eylülde yazdığım soruya

    YanıtlaSil
  13. Merhaba sayin abdullah bey
    Instagramdan birinin ip adresine ulasmamiz mumkunmu? Pisligin biri esime sanki benle birseyler yasamis gibi durmadan mesaj atiyor benim resimlerimi kullanarak profil resimleri ulastiriyor. Bir evliligin yikilmasi sozkonusu. Hayatimizi mahvetti. Savciligin ugrasmayacagini bildigim icin bu sahsin ip adresine ulasmam gerekiyor. Bu konuda nasil bir oneriniz olur?

    YanıtlaSil
  14. Merhaba sayin abdullah bey
    Instagramdan birinin ip adresine ulasmamiz mumkunmu? Pisligin biri esime sanki benle birseyler yasamis gibi durmadan mesaj atiyor benim resimlerimi kullanarak profil resimleri ulastiriyor. Bir evliligin yikilmasi sozkonusu. Hayatimizi mahvetti. Savciligin ugrasmayacagini bildigim icin bu sahsin ip adresine ulasmam gerekiyor. Bu konuda nasil bir oneriniz olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öncelikle yaşadığınız bu tehdit olayı ciddi. Savcılık bu konuyla uğraşır ve sonuç alabilir.

      Başka bir yöntem ise şuphelendiginiz biri varsa ondan şikayetçi olun, kullandığı cihazlar polis tarafından incelenir. Şahıs o ise tespit edilir.
      Son olarak ta sahte profille bir facebook hesabı açın. O kişiye kullanıcı adı ve şifrenizi gönderin. Eğer facebook hesabına girerse ip adresini yönetim panelinden görürsünüz.

      Sil
  15. İftira tehdit şantaj ne varsa bilmediğim fake hesaptan msn yoluyla geldi .organize şeklindede bir suç var hesabını dondurmuş bilişim uzmanlarınca kim olduğu bulunurmu şikayetim sonucunda facebook bilgileri verir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilişim uzmanının bulacağı bir konu değil. Savcılığa suc duyurusunda bulunursaniz ve başvurunuz ciddiye alınırsa facebooktan bilgi isteniyor. Facebook' kullanıcı bilgilerini verdiği olaylar var ama sizin olayınızın ayrıntılarını bilmeden tahminde bulunmak çok zor

      Sil
  16. hocam benim bir sorum olacak facebooktan biri msj attı fake hesaptan ben o kişinin hangi ıp üzerinden msj attığını bulabiliyormuyum

    YanıtlaSil
  17. Abdullah kardeşim şimdi ben bi Ada'ma karısı aldatıyor onu mesajları vs fotoğrafları kullandığı Facebook hesabını gönderecem fake hesaptan 2 tane fotograf var aldattığı kişiyle sonrasında fake hesabı donduracam ıp adresi mi bulma ihtimali var mı. Ya da ben gidip bi kafenin wi fi dem bağlansam ora mj çıkar hesabı donduracam yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmak istediğiniz şey özel hayata müdahale suçunu oluşturur. Adam bulamaz ama şikayetçi olurlarsa devlet bulur. İnternet kafe wifisinden bile olsa...

      Sil
  18. Merhaba ben arkadaşımın facebook şifresini biliyordum ve resimlerini sildim fakat Facebook'da başka bir işlem yapmadım şimdi o benim olduğumu ip adresimden bulabilir mi ve bu durum ciddi bir sorun oluşturur mu? Şimdi den tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Rawa
      Öncelikle ip adresiniz facebook un yönetim panelinde görünür. Ip adresinizden yerleşim yerinize ulaşılabilir. Burdan da kim olduğunuz tahmin edilebilir. Facebook tan fotoğraf silmenin sizin için ciddi bir sorun olacağını sanmıyorum.

      Sil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzu anlamadım. Msn yerini skype ye bırakmadı mı? Yoksa siz facebook un messengerinden mi bahsediyorsunuz?

      Ama merak ettiğiniz Ip adresinden kişiye ulaşmaksa bu mümkün...

      Sil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer anlattığınız gibi olay savcılığa iletilmişse ve savcılık olayın üzerine düşmüşse işleyiş şöyle oluyor. Savcılık Facebook' tan kullanıcı bilgilerini istiyor. Facebook durumun ciddiyetine göre kullanıcı bilgilerini savcılığa veriyor. Bu durumda hesabın kapatılması yada hesabı açarken kullanılan telefon numarasının kapatılması önemli değil. Çünkü o tel numarasının kimin üzerine kayıtlı olduğu kimlik fotokopisine kadar belli zaten.

      Ama olay savcılığa iletilmediyse kapatılmış bir hesaptan başka bir kullanıcının ıp yada adres tespit etmesi mümkün değil.

      Sil
  21. Acil ceaplarsanız çok sevinirim hocam. Face den fake hesapla tel numarasız ve tam bir fake hesaptan ahlaki mesajlar aldık hesabı donuk ve ip bulma zor diyolar mobilden girse konum hizmeti kapalı, wifi girse bi resetle ip değişiyor nasıl bulunur bu savcılığa gitsem bulabilme imkanı var mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam savcılık bilişim suçları aracılığıyla Facebook a yazıyor. Facebook olayın mahiyetine göre kullanıcı bilgilerini veriyor. Sizin olayın ayrıntılarını bilmiyorum ama facebook bilgileri verirse istedikleri kadar fake hesap açsınlar kaçma şansları yok.

      Bence müracaat edin

      Sil
  22. kardeş şimdi okulun internetinden face,youtube,twitter gibi sitelere girmek yasak çünkü meb yasak koymuş tor browserla girebilirmiyim? bir de faceme girdim diyelim tor browserla hesabım çalınır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tor browserle girdiğiniz sitelerdeki hesabınız çalınmaz. Normal şartlarda evinizin netinden tor browser ile yasaklı sitelere girebilirsiniz ama okul bilgisayarını bilmiyorum denemek lazım.

      Sil
  23. Facebook hesabı çalınabilirmi

    YanıtlaSil
  24. Meraba, birisi benim adıma sahte hesap acmıs savciliga suc duyurusunda bulundum ama kisi facebook ismini degistirmis ve hesabi dondurmus hicbir mesajlara cevap yok arkadaslik isteklerine cevap yok birine yazma ve paylasimda yok bu sekilde savcilik bu sekilde kim oldugunu tespit edebilir mi? Facebook taciz,cocuk kacirma terör disinda ip bilglerinin verilmedigini duydum dogrumudur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Oncelikle geçmiş olsun. Savcılık facebook tan bilgi isteyerek kim olduğunu bulmaya çalışıyor. Sizin saydıgınız suçlarda facebook şikayet olmasa bile ihbarda bulunabiliyor. Diğer suçlarda bilgi verip vermeyecekleri belirsiz.

      Sil
  25. kardeş hayırlı günler facebookta şikayet ettiğimiz sayfa veya hesapların facebook tarafından şikayet doğrultusunda kapatılırsa bu kapatılan hesap veye sayfa sahipleri ıp mi bulabilirmi tşk ederim not olarak mesaj atmadığım sayfaya üye olmadığım hesap bunlar

    YanıtlaSil
  26. çok tşk ederim sanal dünyada sizin gbi insanların bilgilerinden yararlanmak çok güzel tekrardan tşk ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgi paylaştıkça değer kazanır Hakan kardeşim. Önemli olan bilgiyi kötü amaçlar için kullanmamak...

      Sil
  27. Merhabalar herkese,benim sorum bunlardan biraz daha farklı olacak.Bir tanıdığımın başına gelen olay çünkü ve ben de sırf sormak için bu siteyi takip ediyorum yardımcı olursanız sevinirim.Konu instagramla alakalı.Tanıdığıma instagramda sahte bi hesap üzerinden iftira atılıp hakaret ediliyor,hatta ailesi ve namusu da karıştırılıyor ve isimlerde kullanılıyor.Tanıdığım birisinden şüpheleniyor ve onu polise veriyor yapılan incelemede kendi telefonundan o hesaba hiç bir giriş yapılmadığı,facebook hesabının dahil incelendiği ama bu konuyla alakalı bişey bulunamadığı ve son olarak da hesaba birden fazla IP ve cihazla girişler yapıldığı(yaklaşık 20 kadar farklı IP ve 7 8 cihaz) tespit ediliyor.Bu durumda ne olur?Bahsettiğimiz kişi ceza alır mı?Ya da nasıl ispatlayabiliriz?Yardımcı olursanız çok sevinirim.Bu arada bu kişinin daha önceden hükmün açıklanmasının geri bırakılması cezası var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle geçmiş olsun. Anladığım kadarıyla hakaret içeren hesapla ilgili şüphelenilen kişinin cihazlarıve hesabı iincelendiğinde bağlantı bulunamamış. Bu durumda dava delil yetersizliğinden takipsizlikle sonuçlanır ve kişi ceza almaz büyük olasılıkla. Siz yinede o kişinin yaptığını düşünüyorsanız yada kuvvetli şüpheniz varsa bunu delillendirmelisiniz.

      Hükmün açıklanmasının geri bırakılması farklı bir konu. Aynı suçu tekrar işlerse hüküm açıklanıyor ve cezasını çekiyor.

      Bu konuda rahatsız edilme durumu devam ediyorsa bir avukattan yardım alın derim.

      Sil
  28. Nasıl ispatlayabiliriz?Çünkü namusla ilgili dil uzattı ve kuzenim su an baya zor bi durumda.İp adreslerinden tespit edilemez mi?Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten önceki yorumunuzda belirttiğiniz 20 farklı ip adreslerinin kimlerin kullandığı ip adresleri olduğu belirlenmiştir. Bu kişilerin sizin süphelendiginiz kişiyle bağlantısı var mı ona bakılabilir ancak bunu adli makamlar yapabilir. Sizin bu konuda bireysel olarak yapabileceğiniz çok bir şey yok malesef.

      Sil
  29. ARKLAR BİRİ BNM FACE HESABIMIN SAHTESİNİ AÇMIŞ VE ORDAN BİZ KIZLA YAZIŞMIŞ VE YAZIŞMANIN FOTOSUNU BENİM KIZ ARKIMA GÖNDERMİŞ BNM NİKİM VE PROFİL RESMİM VAR AMA BEN DEĞİLİM BUNU YAPAN VE KIZ ARK IM LA ARAM KÖTÜLEŞTİ O MESAJ YAZANIN İPİNİ YADA O FACENİN NEREDE AÇILDIĞINI NASIL BULABİLİRİM LÜTFEN YARDIMCI OLURMUSUNUZ ACİLL...

    YanıtlaSil
  30. Merhaba kolay gelsin bi tanidigimizin fotosu facebookta cinsel icerikli sayfada paylasilmis. Biz bunu farkettim paylasanin feysinide bulduk ama suan sayfa kapali hesapta buyuk ihtimal donuk kimin yaptigini bulabilirmiyiz hesap sahte hesap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Maalesef kullanıcı olarak sizin tespit etmeniz mümkün değil. Ancak şikayetçi olursanız ve facebook bilgileri verirse hesap dondurulmuş olsa bile bulunur.

      Ya da paylaşım yapanın facesinden gerçek kimliğine ulaşabilecek ip uçları aramalısınız. (ismini sosyal paylaşım sitelerinde veya google de aratmayı deneyin)

      Sil
  31. Değerli paylaşımların için teşekkürler

    YanıtlaSil
  32. İyi günler beğefendi. Arkadaşım facebook ta sahte bir hesap açmış mobil olarak kullanmış ama bu profili ve sağa sola salça olmuş derken tekin olmayan bi kaç kişiye başvurmuş. Profilde pek bi bilgi falan zaten yok. Ama ip adresinden adres yada isim bulmaları mümkğnmüdür acaba?? Çok önemli cevap bekliyorum lütfen??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi günler... Arkadaşınızın açmış olduğu facebook hesabının mobil yada bilgisayardan kullanılmasının bir önemi yok. Eğer ıp adresi biliniyorsa o adresin kime ait olduğu ve hangi adresten kullanıldığı bulunabilir.

      Sil
  33. Abdullah bey merhaba, ailevi bir durum var, benim feyk olarak açmış olduğum hesaba bir şekilde takibini yapmak istediğim kişiyi arkadaş olarak ekledim. şuan farklı biri gibi görüşüyoruz, ben bu kişinin ip adresini nasıl bulurum yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tekin bey

      Öncelikle eskiden kullandığımız bir yöntemi anlatayım. O kişi ile facebook üzerinden sohbet penceresi açarak yazışma yapın. Bu sırada bilgisayarınızda sohbet penceresinden başka ekran açık olmasın. Bu sırada başlat>çalıştır ı açıp CMD yazın. Karşınıza çıkan siyah ekrana netstat-n yazıp enterlayın. Karşınızda ıp adresini göreceksiniz. Eğer birden çok ıp adresi görürseniz www.whois.com adresinden ıp adreslerini kontrol ederek eleme yaparsınız.

      Eğer bilgisayar bilginiz bu kadar iyi değilse karşı tarafa sosyal mühendislik uygulayın. Mesela ben facebook ayarlarımı yapamıyorum bana yardımcı olabilirmisiniz (inandırıcı bir şeyler söyleyin) diyerek kullanıcı adı ve şifrenizi verin. O kişi sizin kullanıcı adınız ve şifrenizle profile girerse ıp si yönetim paneline kaydedilir. O profildeyken bile şifrenizi değiştirebilirsiniz...

      Umarım anlatabilmişimdir...

      Sil
    2. Tekin bey konu çok önemli ve bu yöntemleri uygulama şansınız yoksa bana skype üzerinden ulaşın. Farklı bir yöntem deneyerek öğrenebiliriz. Konu hack e kaymasın...

      Sil
  34. Abdullah bey ben Tekin skp adresini mail olarak gönderirseniz çok sevinirim size durumu özelden özetleyim eğer evladınız varsa bana hak vereceksiniz. açıkca söylüyorum pc bilgim araştırmalardan ibaret hacklenmye müsaitim :) ama siz burda herkese cevap vermişsiniz yani umursuyorsunuz o yüzden buraya yazdım ALLAH RAZI OLSUN..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. skype den eklermisiniz... shed510 olarak aratın

      Sil
  35. Abdullah bey,iyi günler/geceler tekrar.facebook veya instagram üzerinden hakaret edildiğinde açılan davalar ve sonuca bağlanması ne kadar sürüyor?bir bilginiz var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi günler Barış bey. Dava sürelerini tahmin etmek maalesef zor. Adliyenin yoğunluğuna soruşturmanın kapsamına göre değişiyor.

      Sil
  36. Slm fake hasap tan surekli beni rahatsiz ediyo ip adresini bulmamiz munkun mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mümkün... ip adresinizi caldirmayın konusunu okuyabilirsiniz

      Sil
  37. merhaba ben bırını facebook hesabını çaldım pısman oldum sonradan o kısının sıfresını ve ısmını bdegıstırdım o kısıde facesını gerı aldı ve benıı savcılıga verecegını soyledı ip adresımı facebooktan bulmus il olarak dogru bu kısı bana en fazla ne yapabılırrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Öncelikle o kişinin size bir şey yapma hakkı yok. Ama savcılığa verdiyse ceza alırsınız. Bu ceza yaşınıza ve verdiğiniz zarara göre değişir. TCK 243 ve 244 maddelerini okuyun.

      Bu arada hatanızı farketmeniz güzel

      Sil
  38. Emeğine sağlık ancak bir sorum olacak ben bir hata yaptım ve bir face I ve mail adresini Tor olmadan hackledim suan herhangi bir şekilde bunu değiştirme şansım var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Facebook log kayıtlarını tuttuğu için bilgileriniz kayda alınmıştır. Siz yinede yönetim panelinden ip adresini silmeye çalışın

      Sil
  39. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer iftira atmadıysanız arkadaşınızın biten ilişkisinde ne gibi sorumluluğunuz olabilir ki. Ayrıca Savcılığın sizi arayacağını sanmıyorum

      Sil
    2. İftira atmadım sadece hayatından geçenleri anlattım.yazdıklarım sadce ona agir gitmiş tanidqi savci ip adresni bulcakmış peki bu konu üstünde durup tespit edrmi.. ilgnzden dolayı teşekkür ediyorum

      Sil
    3. Bence o sizden şüphelendiği için blöf yapıyor. Savcının facebook tan ıp tespit cihazı yok ki en fazla facebook tan ip adresinizi talep edebilir. Bunu yapacağını sanmıyorum.

      Arkadaşınıza dikkat edin o sizin ağzınızdan laf almaya çalışıyor bence

      Sil
  40. Mrhb hocam benim iki tane Yiğenim kayıp 4 gündür ama sürekli faceye giriyorlar ve paylaşım yapıyorlar bunların IP numarasini yada adresini nasıl bulabilirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hocam. Maalesef facebook'a giren birinin hangi ıp adresi ile bağlandığını bulamazsınız. Savcılığa başvurup telefon sinyal tespiti yaptırmak daha mantıklı olur.

      Sil
  41. hovam merhaba faceme gırıs yapan bırısı var ıp alıyorum adres tespıtı yapmamız mumkun mudur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Google yr ip adres tespiti yazıp aratın. Çıkan sitelerde bilduğunuz ıp adresini aratın. Ev adresini bulamayabilirsiniz ama yinede fikir sahibi olursunuz.

      Sil
  42. iyi günler bır tanıdıgımı fake hesapla 1 aya yakın rahatsız ettıler, su an fake hesap kapatılmıs durumda herhangı bır paylasım veya ıpucu yok msjlarda abartıya varacak bır seyde yok (tehdıt vs yok)sadece rahatsızlık var..arkadasım gıdıp sıkayetcı oldu surec nasıl ısler her yerde afrklı bır bılgı var cogu yerde facebook un cıddıye almıcagı ve gızlılık ılkelerı geregı paylasımda bulunmayacagı soylenıyor lutfen yardım edın cevap beklıyorum ıyı gunler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi günler. Fake hesap ciddi bir rahatsızlık vermemişse yani suç oluşmamışsa savcılık facebook la yazışma bile yapmayabilir. Ayrıca facebook un bu konuda net bir tavrı yok bazen bilgi veriyor bazen vermiyor.

      Sil
  43. sadece arkadasıma eskı ılıskılerınden ve yasayıs seklınden dolayı msjlar atılmakta ayrıca msjları atmamasına ragmen bılınclı olarak bır kısının ustune yıkılmaya calısılmakta mesela mesajı ahmet atmıyor ama ahmet atıyormus gıbı msjlar ve cvplar gelıyor arkadasımda o sıra anlayamadıgı ıcın ahmetten sıkayetcı oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şikayetçi olunan kişi yada kurumda hata yapılabilir. Soruşturma sonunda suçu işleyen şikayetçi olunandan farklıysa yine suç işleyen ceza alır.
      Eğer atılan mesajlar aile bütünlüğünü bozacak içerikte değilse savcı büyük olasılıkla takipsizlik vererek dosyayı kapatır

      Sil
  44. büyük bir ihtimalle iki şekilde de bir şey cıkmaz gibi anladıgım kadarıyla tesekkurler ılgılendıgınız ıcın

    YanıtlaSil
  45. Merhabalar arkadasim benden mail ve facebook acmami istedi.bende iyi niyetimle facebook hesabi actim ve hic birsey yapmadan teslim ettim.megersem facebooktan idda mac satisi yapiyormus.bu kisi yakalanirsa bana ucu dokunurmu.ve arastirmilarima gore yonetim merkezinden en son kimin girdigi ip adresinden bulunuyormus. Lutfen cevaplayin.benim idda isiyle alakam yok.bide bu kisi maille benim ona verdigim maile instagram ve facebookta giris yaparsa birsey olurmu.cunku ben ona actim hesap ve verdim o kadar. Lutfen cevaplayin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Anlattığınız durumda sizin endişeleneceğiniz bir şey yok. Eğer facebook profili sizin kimliğinizse kullanan kişiden değiştirmesini isteyin.

      Sil
  46. Cok tesekkur ederim efendim.hayir masus isimler sallamami istedi ve adim soyadimi flan yazmiyor hic bir sekilde.bir sikinti olmaz dimi efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır olmaz ama ders olsun size... Bence bir daha yapmayın ;)

      Sil
  47. Cok tesekkur ederim efendim.hayir masus isimler sallamami istedi ve adim soyadimi flan yazmiyor hic bir sekilde.bir sikinti olmaz dimi efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir şey olmaz kardeşim takıntı yapmayın

      Sil
  48. Slm hocam acil bir sey sorabilirmiyim

    YanıtlaSil
  49. Merhaba facebook hesabım üç seferdir yeni farkli hesaplar acmama ragmen hackleniyor.Ve ben bu kişiyi tespit etmek istiyorum.Ip adresi yeterli midir? ve bu ip adresi ile daha fazla ne yapılabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba facebook hesabınız dürekli hackleniyorsa muhtemelen bilgisayarınızda keyloger vardır. Ip adresi ile bir çok sey yapılabilir. Sizin bilişim bilginize kalmış.

      Lütfen tekrar yorum yazacaksanız saçma sapan kullanıcı adı kullanmayın

      Sil
  50. merhabalar hocam bişy sorcuma size çok önemlii
    dayımın oğlu kayıp ve dün gece faceye girdi fakat çevrimiçi olarak ama cevap vermiyor mesajlarımıza bu durumda nerde olduğunu yani son ıp adresini bulma şansımız var mı ya da nasıl olacak yardımınıza ihtiyacım var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Facebookta çevrim içi olan birinin ip adresini öğrenemezsiniz. Ciddi bir kayıp varsa Cumhuriyet savcılığı aracılığıyla telefon yer tespiti yaptırmaya çalışın.

      Sil
  51. selam bir sorum olucakdi biri facabook hesabimi caldi ama turk vatandasi diyil yasal olarak savciliga verirsen bir yaptirimi varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Yabancıya ulaşıp ceza vermek imkansız denebilecek kadar mümkün değil. Yapmanız gereken hesabınızı kurtarmaya çalışmak...

      Sil
  52. Merhaba, facebook da bir kız bana mesaj yazdı bende cevap verdim. Yazıştık kişisel sorular falan da sordu: (nerede oturuyorsun semt olrak, ne iş yapıyorsun, eviniz varmı , araban varmı, kaç yaşındasın gibi sorular.). sonra Ben kıza face şifremi verdim 5 dakika girdi çıktı. sonra yine yazıştık normal şekilde. ertesi günden sonra kızdan hiç haber alamadım, massenger dan attığım msj iletilmiyor. bu yuzden fake hesap olduğunu anladım. şimdi sorularıma sormak istiyorum. Bu kız benim faceme girdiğinde bana mail geldi giriş yaptığı mobil cihaz bilgisi ve IP edres bilgisi. Ben kandırılarak kişisel bilgilerimin çalındığını düşünüyorum. Bu durumda ben elimdeki ıp bilgisi, cihaz bilgisi ile nereye nasıl suç duyurusunda bulunubilirim? Elimdeki ıp bilgisi ile o kişi bulunabilirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulunduğunuz yerdeki cumhuriyet savcılığına dilekçe ile basvurabilirsiniz. Bu bilgiler ile bulunabilir.

      Sil
    2. Bugün gittim dilekçemi yazdım savcı beye verdim. Savcı bana ortada bir suç yok dedi. Senin bilgilerin ile suç işlendiği zaman gel bana dedi. Ben ısrarla ileride doğabilecek suçlar ustüme kalmaması için suç duyurusunda bulundedim ve suç duyurusunda bulundum. Savcı bana takipsizlik kararı çıkar boşuna suç duyurusunda bulunuyorsun diyor bu sefer.
      Benim en çok şaşırdığım konu savcı bana senin bilgilerin ile suç işlensin öle gel demek istedi. Ben bunun önüne geçmek istiyorum savcı suç olsun öle gel diyor. Bu mantıksız değilmi hocam ?
      Birde bana bu kişi bulunamaz dedi. nasıl bulunamaz hocam ıp edresi kullandığı telefon modeli var elimde daha ne olsun ki bulunma olasılığı artsın?

      Cevaplarınız için teşekkür ederim hocam...

      Sil
    3. Öncelikle savcı haklı. Hiç kimseye suç işleyebilir düşüncesiyle ceza verilemez. Yani sizin bilgilerinizi alan kişinin bir suç işlemesi ve sizin bu suçtan doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenmiş olmanız gerekirdi. Birinin sizin kendi iradenizle verdiğiniz şifreyle hesabınıza girmesi suç oluşturmaz.

      Yine de sizin dilekçenize takipsizlik verilde bile ileride sizin öngördüğünüz şekilde suç işlenirse "bakın ben bu konuda daha önce müracaat etmiştim" diyerek savunursunuz.

      Ip adresinin tespiti her suçta yapılamıyor. Ortada suç bile yokken hangi gerekçeyle aransın...

      Sil
    4. Cevabınız için teşekkür ederim sayın hocam ama bu çelişkili bir durum değilmi? Ben şikayetçiyim diyorum o kişinin bulunup savcının ' bak bu kişi senden şikayetçi ne diyorsun' demesi gerekmezmi?

      Ama bu dolandırıcılık gibi birşey hocam illaki paramızı falanmı kaptırmamız gerek o kişinin yakalanması için ? Önceden bu işlemlerin yapılıp ileride doğacak sonuçların önüne geçilebilir. Belkide bunu yapan kişiler bu duruma güvenip bu işe kalkışıyorlar. yanlışmı düşünüyorum Hocam?

      Sil
    5. Yasa koyucu sizin gibi düşünmüyor. Haklısınız ama dolandırıcılık suçu oluşmamış. Olabilme ihtimaline karşı suç isnadında bulunulamaz ya da ceza verilemez

      Sil
    6. Ben suç duyurumu ve durumumu bildirdim. Oldu da ilerde bir şey başıma geldi bu olaydan dolayı. Sizin dediğiniz gibi kendimi "bakın ben bu konuda daha önce müracaat etmiştim" diyerek buna benzer savunma yaparsam o başıma gelen şeyden ceza almamam yüzde kaç?

      Kusura bakmayın hocam sizede çok soru sordum. Bunları Sorma nedenim ilerde başıma kötü birşey gelmesinden endişeleniyorum. Sizde sağolun sıkılmadan hızlı bir şekilde cevap veriyorsunuz hocam. Allah razı olsun sizden...

      Sil
    7. Hocam işlemediğiniz bir suçtan dolayı ceza almazsınız. Devlette zaten A kişisinin facebook profiliyle suç işlenmiş A kişisine ceza verelim demez. Önce araştırılır. Eğer öyle olsaydı sosyal medyada bir sürü sahte hesap var, hepimiz yanmıştık. Sonuç olarak suç işlemediyseniz ya da suça yardım etmediyseniz CEZA ALMAZSINIZ.

      Çok soru sormanız önemli değil, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Bu arada benim şahsi kanaatim boş yere endişeleniyorsunuz :)

      Sil
    8. Çok teşekkür ederim hocam Allah razı olsun. Bana bilgilenmem açısından çok yardımcı oldunuz. Tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
  53. Merhabalar efendim,
    *Facebook ve Instagramda benim fotoğrafım ve mesleki bilgilerim kullanılarak sahte hsaplar açılmış.
    *Bu hesaplarla arkadaşlarımın fotoğraf yorumlarına sanki ben yazıyormuşum gibi, beni küçük düşürücü küfürlü yorumlar yapıyor!..
    *Devlet memuruyum, savcılığa başvuracağım fakat hesaplar ya gizlenmiş ya da kapatılmış. Dahası garip bir şekilde facebook benim hesabımı kapattı sahte diye!!!.. Sanırım o da beni sahte diye şikayet etmiş olabilir?..

    1) Facebook'a kimliğimi yolladım hesabım açılır mı tekrar?
    2) Sahte hesap açan kişi hesabını kapatmış/dondurmuş olsa bile kim olduğunu savcılık bulabilir mi?

    Şimdiden çok teşekkür ediyorum değerli bilgileriniz ve yorumlarınız için.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Sizin durumunuzda ciddi bir mağduriyet var. Dolayısıyla savcılıga şikayet edebilirsiniz, etmelisinizde...

      Facebook hesabınız şikayet nedeniyle de kapatılmış olabilir. Ama facebook ikinci hesapları ya da sahte hesapları zaman zaman kapatıyor. Sizde bu furyanın kurbanı olabilirsiniz. Kesin bir şey söyleyemem...

      Kimlik fotokopisiyle yapılan müracaatlar olumlu sonuçlanıyor. Hesabınızın açılacağını tahmin ediyorum. Facebook hesabınız sizin için önemliyse telefon bilginizi girin...

      Savcı facebook hesabını kendisi bulamaz. Olayı anlatan bir yazı ile facebooktan kullanıcı bilgisini talep edebilir. Facebook ta başvuruyu degerlendiren kişi talebi kabul ederse hesabın dondurulmuş olması hiç önemli değil...

      Geçmiş olsun...

      Sil
  54. Çok teşekkürler, cevabı kısa sürede almak ve aydınlanmak harika.
    Saygılar, sevgiler.

    YanıtlaSil
  55. Merhaba Abdullah bey bir sorum olacak Facebooktan biri beni rahatsız ediyor bunun kim olduğunu veya hangi ülkeden msj attığını öğrene bilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Linke tıklayın http://dikkatcekiyorum.blogspot.com.tr/2016/02/ip-adresinizi-caldrmayn.html

      Sil
  56. Merhabalar benim tanidiklarim benden iyi niyetimi kullnarak telefonumunda insagrama girebilirmiyiz dediler bende.instagrama girmeleri icin verdim.30 dk kullandiktan sonra verdiler. Bende sonrdadan ogrendimki instagram yasal olmayan isler dolandiricilik yapiyolarmis.sonra arkadasimdan girdiler sonra kendi telefonlarindan girdiler fakat. Benden girdiklerinde sadece mesajlari okuyup cikiyorlar mesaj flan atmiyorlar.sonrabenden cikip 1 gun sonra baskasindan giryor sonra kendilerinden giriyorlar.size dicegim bana bir sey olurmu.simdiden tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... İnstagramdan takipçilerinizi uyarın. Yapılan işlemi anlatın ve bu işle ilginizin olmadığını, tekrarı olması halinde kesinlikle itibar etmemeleri gerektiğini söyleyin. Dolandırıcılık yapan kişileri de e mail yoluyla Emniyete ihbar edin.

      Sil
  57. Abdullah bey.efendim benim hesabim degil onlarin kendi hesaplari var.benden internetim oldugu icin kendi instagram hesaplarina girdiler.1 gun arkadasin internetinden girdiler sonrada kendi telefonlarinda girdiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım dediğiniz insanlar kimleri nasıl dolandırıyor bilmiyorum ama siz de dolandırıcılık olayını bildiğiniz halde cihazınızı ve internetinizi kullandırtarak yardım ediyorsunuz. Suç işlemelerini kolaylaştırdığınız için yardım eden sıfatıyla sorumlu olursunuz. Üstelik suç işlendiğini bildiğiniz halde suçu yetkili kurumlara bildirmemek de olayın diğer yönü. Olayın büyüklüğünü bilmiyorum ama iş büyürse başınız ağrır.

      Size tavsiyem. Türk Ceza Kanununda -Yardım eden- ve -suçu bildirmemek- kelimelerini aratın, çıkan kanunları okuyun. Olayın ciddiyetini daha iyi anlayacaksınız.

      Sil
  58. Efendim.cevabiniz icin cok tesekkur ederim.bunlar instagramda idda mac tahmini satiyorlar.kisilerle konustuktan sonra hesap numarasini veriyorlar.o konustuklari kisilerde parayi hesap numarasina atiyorlarmis.ama sadece mesajlari okumuslar mesaj flan atmadik dediler.sonra kendi telefonlarindan giriyorlar hep bir daha hic vermedim benim haberim yoktu. Sonra hep baskasinin internetini kullandilar.simsi ise kendi telefonlarindan giriyorlar.bana bir sey olurmu efendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kardeşim bu anlattığında bir dolandırıcılık yok ki. Sonuçta adamlar usulsüz bahis oynatmıyorlar, sadece oyundaki tahminlerini para ile satıyorlar. Anladığım kadarıyla genç bir kardeşimsin. Bu anlattığından sana hiç bir şey olmaz ama sen yine de uzak dur bu işlerden :)

      Sil
  59. Allah razi olsun abdullah abi.ya inanirmisin 2 gundur uyuyamiyor ip adresinden cikarsam beni yanlis anlarlarsa filan diye.instagramda en son giris yapilan yerin ip adresi cikiyormus dogrumu efendim? Bide abi boyle bisey olsa bana bir sey olmaz dimi? Simdiden cevabin icin cok tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim Devlet aptal değil, kimin ne yaptığını bulur, seni de yanlış anlamaz. Ayrıca senden sonra da o instagram hesabına defalarca girilmiştir. Sen uzak dur böyle karışık insanlardan. Bir daha da internetini ya da telefonunu kullandırtma.

      Sil
  60. Allah razi olsun abdullah abi.ya benim sadece korktugum benim internetten 30 dk girdiler ya bana bir sey olurmu diye.benden sonra baskasinda ve kendilerinden girdiler.bir sey olmaz dimi efendim bana?

    YanıtlaSil
  61. Allah razi olsun abdullah abi.ya benim sadece korktugum benim internetten 30 dk girdiler ya bana bir sey olurmu diye.benden sonra baskasinda ve kendilerinden girdiler. Eger birsey olursa bana
    bir sey olmaz dimi efendim bana?

    YanıtlaSil
  62. Cok sagolun efendim.son soru kusura bakmayin bu instagram girislerinde en son giris yapilan yerin ip adresi gozukuyor dimi efendim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnstagram kullanmadığım için kullanıcı panelini bilmiyorum. Hem sizden sonra kendi cihazlarından da girdikleri için sisteme sizin ıp adresinizin kaydedileceğini sanmıyorum.

      Sil
  63. Bu sefer son soru efendim.simdi bana bir sey olmaz dimi efendim.yani icim rahat olabilir dimi.

    YanıtlaSil
  64. merhabalar ben tor browserda video izlerken javascript etkinmiş bu güvenlik açığı oluşturabiliyormuş acaba ip adresim belli olmuşmudur yoksa belli olup olmadığı bir ihtimal mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhtimal. Kesin bişey olsa javascript i aktif etmene izin vermez zaten. Ama dikkatli ol diye uyarıyor

      Sil
  65. merhaba bundan yaklaşık 1 hafta önce 1 fake hesapdan nişanlım hakkında bana olur olmaz asılsız bilgiler aktarıldı ve kişi facesini dondurdu sonra nişanlıma birisi benim adıma yine bi fake hesapdan mesaj attı ve hesabı dondurdu bu kişinin ıp adresini bulabilirmiyiz şuan hrm iftira hemde siber bir saldırı var ayrıca kişinin mesajları hala duruyor lütfen acil cevap yazın şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... atılan mesajdan mesajı atan kişinin ip adresini bulamazsınız. Üzgünüm

      Sil
  66. Merhaba.. Ben de bir hata yaptım :( eski sevgilim beni aldattı diye sahte bir facebook hesabı açıp onun arkadaşına mesajlar attım küfür içerikli. (Çünkü eski sevgilimin facesi yok ve eski sevgilim o kızı arkadaşı sayseinde tanıdı) Sonra o arkadaşının sevgilisinin ailesine bu kız böyle böyle diye mesajlar attım. Benden şüphelendiler ama ben olmadığımı söyledim. Simdi de polis bir tanıdıkları varmış ben o kişinin mobilden girdiyse tlf numarasıni bile bulurum demiş. Savcılığa da suç duyurusunda bulunacaklarını söylediler. Acaba benim olduğum çıkar mı ? Acil cevap nolur ya çıkmaz diyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinki pembe diziye dönmüş anladığım kadarıyla. Sizden şüphelendikleri için ağzınızdan laf almaya çalışmışlar. Merak etmeyin sizi bulamazlar :)

      Sil
  67. Merhaba hocam,fake bir hesap beni facebooktan ekledi kabul ettim sonra fotoğraflar gönderdi mesaj olarak ve facebookunu dondurdu bu kişinin ip adresi tespit edilip yeri bulunur mu? Yukardaki yorumlarınızı okudum bir tanesinde eskiden kullanılan bir yöntemle başlat çalıştır i açıp CMD yazdın diyerek başlayıp anlattiginiz yöntem ile bulunabilir mi?Teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba O yöntemi mesajlaşma anında kullanabiliyordunuz. Eğer ittibatınız varsa "ip adresinizi çaldırmayın" konusundaki yöntemi deneyin...

      Sil
    2. İttibatınız yoksa ulaşamazsınız üzgünüm

      Sil
  68. Mrb hocam ip adresinden telefonun geçmişine ulaşmak mümkün mü? Ya da telefonun içindeki fotografları görme imkanı var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildigim kadarıyla mümkün değil. Mümkünse bile ben bilmiyorum.

      Sil
  69. İyi gunlerben yaklasik 1 sene once uyari niteliginde facebooktan mesajlar almıstim fakat kısa sure sonra bitti tekrar ayni sahiz oldugunu dusundugum kisi tarafindan msjlar almaya basladim ve bu msjlar arkadaslarima kadar uzandi arkadaslarima atilan mesajlarda tehtit edici ve hakaret edici sozler var ( salak - korkak gibi ) bu mesajlar mesengerden mobil cihazla atildigini ogrendim bu sahsın Ip adresine ulasılabilirmi ve Ip adresinden telefon numarasi ve ev adresine ulasilabilir mi savciliga sikayet etsem ve elimde bir kac tane attigi msjdan baska birsey yok kanit olarak sahte hesapttan attigi icin hesabi kapatmis oradan ulasilabilirmi ve uzerinden zaman gecmesi davayi nasil etkiler acaba simdiden çok teşekkur ederimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi günler... öncelikle üzerinden zaman geçmesi önemli. Takibi şikayete bağlı suçlarda 6 içinde şikayet etmek zorundasınız.

      Facebook üzerinden atılan mesajların mobil cihazdan atıldığını tespit etmek bile zordur, siz nasıl tespit ettiniz bilmiyorum. Kişilerin ip adresine ulaşmak facebook a bağlı, bilgileri verirse kişi tespit edilebilir.

      Sizin yerinizde olsam, eğer şikayet edeceksem şüphelendiğim kişiyi şikayet ederdim. Çünkü ip tespitinden şüpheli tespiti için çok önemli bir olay olmalı.

      Geçmiş olsun

      Sil
  70. Tesekkur ederim arkadaslarima atilan mesajlarin mobilden atildigini soylediler tam olarak bu konuyu bende bilmiyorum kimin attigini da tam olarak bilmiyorum sadece gelen mesajlardan ayni kisi oldugunu dusunuyorum ve elimde kanit olarak sadece 6 7 tane messengerden gelen mesaj var bunlar kanit sayilir mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayılır tabi ama kişiyi bulmak için yeterli olmayabilir. Yani içeriginde ciddi bir suç yoksa sadece hakaret nedeniyle sonuç alamayabilirsiniz

      Sil
  71. Cok tesekkur ederim bilgilendirdiginiz icin

    YanıtlaSil
  72. hocam bir sorum olucak instagramdan kızın birisi beni işletiyor fake hesap ve kim oldugunu söylemiyor nasıl bulabilirim bir çok yol denedim telefondan girdiği içinde ıp adresini bulamadım yardımcı olursan sevinirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam instağram hakkında bilgim yok üzgünüm

      Sil
  73. iyi günler.birkaç gündür fake hesaptan istek alıyorum.birine kimsiniz yazdım ama cevap vermedi.sürekli benim adıma hesap açarak istek atıyor.sanırım benide engellemiş birdaha bulamadım o kişiyi.polise şikayet etsem bulabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi günler, bence sizin ilk yapmanız gereken adınıza sahte hesap açıldığı konusunda çevrenizi uyarmak olmalı. Sonra Emniyet Genel Müdürlüğünün siber suclarla ilgili verdiği adreslere mail atın

      Sil
  74. Merhaba arkadasin birisi evli bir kadina kocan seni aldatiyor gibisinden oro... yapiyo taktigi yuzuge ihanet ediyor gibisinden fake bir hesaptan msj atiyor savciliga verdiklerini soyluyorlarmis fakat arkadasin facebook isim disi ve atilan msjlar disi hic bisey yok ellerinde face hesabi suan dondurulmus durumda bulabilirlermi savciliktan peki ?

    YanıtlaSil
  75. Peki telefonu kapatsa hic kullanmasa ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konunun kullanılan telefonla ilgisi yok, gönderdiğiniz mesajla ilgili konu...

      Sil
  76. Yapan kisi telefonunu kapatsin filan diyorlarmis bulunmasin diye bi nevi korkutmak icin sanki yani atilan msjla ilgili dediniz ya atan kisiyi bulabilirler yani bulmalari yuksek mi ? yapan kisi ortaya cikarmi yani bu mesaj icerigine facebook ip adresi verirmi ip adresleri degisebiliyor kalici olarak cunku. Napmami onerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonu kırıp attınız diyelim. Peki sim kartı ne yapacaksınız? Hangi numaralı sim karttan atıldığı, o sim kartının kimin olduğu belli. Tavsiyem yine mesaj atarak özür dileyin

      Sil
  77. Merhaba arkadaşımin facebook adresinden arkadaşları siliniyor iki kişiye şifresini vermis onlardan supheleniyor. Savcılığa suç duyurusunda buluncak sonucunda birsey cikar mı. Yapan kişinin bilgisayar yada telefonuna ulaşılır mi ip adresinden. Ayrıca sonucu ne olur cevaplarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle hangi tarihte hangi ip adresiyle hesaba girdiğini yönetim panelinden görebilirsiniz. Ip adresinden kişiye ulaşmak devlet için çok basit. Ancak şikâyet konusu olayin suç oluşturup oluşturmadığı önemli. Şikayet ciddiye alınırsa sonuç alırsınız

      Sil
  78. Şifreyi o 2 kişiye kendi vermiş bu durumda kendini savunabilir mi. Şifreyi bilen kişiler itiraz etme hakkı varmı. Sonuçta tahmin üzerine supheleniyor

    YanıtlaSil
  79. Şifreyi o 2 kişiye kendi vermiş bu durumda kendini savunabilir mi. Şifreyi bilen kişiler itiraz etme hakkı varmı. Sonuçta tahmin üzerine supheleniyor

    YanıtlaSil
  80. Ve Arkadaşları o kişilerin sildiğiniz ortaya çıkarmış yoksa sadece facebook adreslerine girdiklerini gozukur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında TCK da güveni kötüye kullanma diye bir suç var ama bu kadar basit bir olay için savcılığın uğraşacağını sanmıyorum. Çünkü dolandırıcılık vs olmamış...

      Sil
  81. Peki arkadaşlar silindikten sonra kaç kez başka telefonla giriş yaptı arkadaşım kendi telefonunu v.s. o suphelendigi kişilerin ip adresi silinir mi o zamana kadar. Yukarda bir yorumunda adrese başka ip adresiyle giriş yapıldığında diğeri silinir yazmışsınız da dikkatimi cekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hesaba girip bakın, hangi ip ile ne zaman bağlandığını görürsünüz. Eski ip adreslerinin silinip silinmediğini hatırlamıyorum ama bunu kendi face hesabınızda deneyerek öğrenebilirsiniz.

      Sil
  82. Facebook bu gibi basit bir durumda emniyete yada savcılığa ip adresini verirmi¿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bu nedenle facebook ve twitter çok yaygın. Bireysel olrak bişey yapamazsınız.

      Sil
  83. Kesin bi sonuç elde edemeyiz yani öylemi. Tam anlamıyla açar misiniz rica etsem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam olay çok basit, adli yönden çok zor. Kendi çabanızla ya da sosyal mühendislik yöntemiyle bişeyler yapabilirsiniz belki. Size bağlı

      Sil
  84. Abdullah bey bana size ulasabilecegim bir mail adresi verirmisiniz lutfen

    YanıtlaSil
  85. Merhabalar abdullah bey bi arkadasima satte facebook hesabindan msj attim tehtit icerikli kelimeler varr uzerinden yaklasik bir ayy gecti savciliga sikayet edecegim diyor ıp adresinden bulunma ihtimali nedir yardim edermisiniz lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, keşke yapmasaydınız ama aradan bir ay geçmiş. Savcılığın ciddiye alacağını sanmıyorum...

      Sil
  86. Messengerden eşime cinsel tacizde bulunuldu ama hesabi dondurdu bu kişiyi savcılık bulurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam taciz mesajlarının ekran görüntüsünü alıp savcılığa başvurun derim. Şüphelendiğinizi kişi ya da kişiler varsa onu da belirtin. Uğraştırıcı bir süreç kesin bulunur ya da bulunmaz diyemiyorum.

      Sil
  87. Şüpheli kişiyi belirttim o kişi bulunur mu savcilga ekran çıktılarıni verdik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olayın tüm ayrıntılarını bilmeden yorum yapmak zor ama savcının dosyanızı kabul ederken ki hali önemli, üzerine düşerlerse sizin belirttiğiniz kişiyi bulurlar.

      Sil
  88. Misal bulunduğum yerdeki savcı sonuc olumsuz diyelim ne onerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuç olumsuz şeklinde karar olmaz hocam, savcı suçlamayı ciddi bulmazsa takipsizlik kararı verip dosyayı kapatabilir. bu karar da size tebliğ edilirken itiraz etme hakkınız, nereye ve ne kadar sürede itiraz edebileceğiniz hatırlatılır. Siz yine de dosya numaranızdan takip edip, gerekirse itiraz edersiniz.

      Sil
  89. Çok sagoluň hocam ben bilgilendirdiginiz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  90. merhaba birisi whatsapp mesajlarıma izinsiz ulaştıktan sonra sahte twitter ve facebook hesapları açarak yakınlarıma ve bana ciddi konularda mesaj gönderiyordu paylaşımlarıma yorum yazıyordu sonra hesaplar kapatıldı bu süre içerinde ben mesajları yorumları ve kullanıcı bilgilerini ekran görüntüsü alarak kaydettim şimdi savcılığa gideceğim kapatıldığı için bulunmasında bir sorun olur mu ve bu kişinin programlar yardımı ile hedef şaşırtması mümkün mü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Hocam whatsap mesajları şifrelidir, üçüncü kişiler telefonu eline almadan mesaj içeriğine ulaşamazlar. Şüphelendiğiniz kişileri buna göre tahmin edin. Kullanıcılar VPN veya tor gibi uygulamalarla kendi ıp adreslerini gizleyebilirler ama iş ciddiye binerse bunlarda bulunur.

      Sil
  91. Tam bilmiyorsunuz galiba Web WhatsApp'ta QR kodu telefonuma okutturup bilgisayar üzerinden WhatsApp'ta oturum açıp mesajlarımı okudu şu anda facebook twitter hesapları kapatıldı bir önemi var mı kapatılmasının kullanıcı isimlerini kaydettim mesajları kaydettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız whatsap hakkında ayrıntılı bir bilgim yok ama sizin QR kodunuzu nasıl biliyor? Hesapların kapatılmasının önemi yok, açık olduğu tarihte hangi ip adresiyle bağlandığına bakılır.

      Sil
  92. teşekkür ederim çok faydalı bir konu olduğunu düşünüyorum şahsen benim çok işime yaradı , teşekkür ederim :) ancak bir sorum olacak , facebookdan başkasının ip adresini bulabiliyor muyuz bunun sayesinde ? yani benim profilimi açarsa onun ip adresini görebilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak şöyle; sizin kullanıcı adınız ve şifrenizle hesaba giriş yapması gerekir. Eğer birinin ip adresini ögrenmek istiyorsanız 'ip adresinizi çaldırmayın' konusu daha faydalı olur :) iyi günler...

      Sil
  93. iyi gümler apdullah bey benim dayımın kızına sahte hesaptan fakeden çok kötü hakaret ve küfür etmişler sahte fakeyi dondurmuş şikayetçi olsak bunu yapanı bulabilirmiyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi günler... olayın ciddiyeti ve savcılığa bağlı. Buradan bulunur ya da bulunmaz diyemem...

      Sil
  94. facebook türküyeye ıp adresi veriyormu apdullah bey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suçlamsya bağlı, ciddi bir suç varsa veriyor

      Sil
  95. Abdullah bey size mail atmistim taciz ile ilgili bir mail geldi birşey anlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O maillerden hangisi sizin bilmiyorum. Size gelen maili cevaplayarak geri gönderirseniz müsait bir zamanımda ayrıntılı cevap yazarım...

      Sil
  96. merhaba hocam ben aksarayda oturuyorum ama ıp adresimi bilgisayarımın üzerinden sorgulattım ıp adresim konya olarak çıktı normal mı bu olay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Bu tip durumlarda tek bir siteden sorgulama yapmayın. Bulduğunuz adres bölge dağıtım noktasının adresi olmalı...

      Sil
  97. facebook ıp adresi vermese bile o kişi bulunurmu sıradan bir kişi veya hacker olan kişi ıpadresini bulabilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teorik olarak mümkün ama bunun için Facebook u hacklemesi gerekir. Yani facebook üzerinden gönderilen mesajdan karşı tarafın ip adresini bulamazsın. Bunun için hackerler kişi ile iletişime geçip sosyal mühendislik uyguluyorlar...

      Sil
  98. mrb hocam facebook ıp adresi vermese bile emniyet ıp adresini bulabilirmi

    YanıtlaSil