Satranç - Stefan Zweig


Kitabı ilk olarak Kitap Güneşim'in blogunda gördüm. Yazarının bu kitabı yazdıktan kısa bir süre sonra eşi ile birlikte intihar etmesi ve kitabın veda özelliği taşıması gibi özellikleri dikkatimi çekmişti. Sonrasında bir kaç kitap blogunda daha bu öykü hakkında övücü yorumlar görünce artık zamanının geldiğine karar verdim.

Kitap 75 sayfa. Bir oturuşta okunabileceklerden. Sağ olsun Tutku yayınları kitabın arka kapağında spoiler filan dinlemeden tüm öyküyü özetlemiş. Bu nedenle içerik hakkında fazla bir şey söylemeye gerek kalmamış. Zaten kitabı da okuma nedeniniz öyküden ziyade baş karakterlerinin psikolojik analizleri olmalı. Köyünde geri zekalı muamelesi gören Mirko Czentoviç ile hayatının bir kısmı tutsak olarak ağır psikolojik işkence altında geçen Dr. B. nin psikolojileri okuyucuyu fazlasıyla etkileyecektir. 

Eğer sizde güncel kitapların pahalılığından dertliyseniz hatta irite olduysanız, geçmişin tozlu raflarında kalmış etkileyici eserlere yönelebilirsiniz. 5 tl gibi komik bir rakamla kitaplığınıza kavuşturacağınız bu eserden fazlasıyla memnun kalacağınızdan eminim. 

Sevgiyle kalın.

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

14 yorum:

  1. Yayinevinin detayli özet vermesine çok güldüm. Zaten konu kisacik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) bilmiyorum ki kim hazırladı arka kapağı.

      Sil
  2. Baya yazmış kitabı :) Fiyatı da gerçekten iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyat konusunu gerçekten çok abartan yayın evleri var Yurdagül hanım. 32 Tl istiyorlar bir romana. Kimse onlara kar etmesin demiyor ama tuzunu fazla atmasınlar, yenmiyor sonra :))

      Sil
  3. kitabı iki kez okudum farklı yayınevlerinden bitirdim. hep merak ederdim yazar neden yarım bırakmış bir kitap yazmış,sonra anladım ki yazarın intihar öncesi son kitabı ve nazi almanyasının izleri hayatına mal olmuş. keyifle okudum tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acaba hayatını acı çekerek geçiren yazarlar daha mı etkileyici oluyor.

      [img]https://pbs.twimg.com/media/Cw7UTL5XcAAV27v.jpg[/img]

      Sil
  4. 7 sene önce okumuştum.. çok keyif almış ve tavsiye etmiştim arkadaşlarıma.. bloğunuzda görünce yazmadan edemedim.. saygılar,

    YanıtlaSil
  5. Yazını bekliyordum açıkçası :) Beğendiğine sevindim. Çünkü ben çok sevmiş ve etkilenmiştim. :) Ben bu aralar eski kitaplara sarmış durumdayım :) Üstelik fiyatları da uygun olması çok iyi gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloglarınızda yazdıklarınız okuyucuyu etkiliyor ona göre yazın derim :)))

      Sil
    2. Zaten aldığını söylediğinde heyecanlandım gerçekten :) Eğer beğenmemiş olsaydın üzülürdüm :):) Benim için yorum yazmak kitap okumaktan daha zor olabiliyor. :) Kaç kere yazıp, silip sonra tekrar başladığımı bir bilsen :)

      Sil
    3. Her yazında kendini biraz daha geliştirmenden belli o. Çok daha iyi yerlere geleceğinden eminim :))

      Sil
  6. ☺ bu kitap bayadır okunmayı bekliyor yazınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir günde okumaya başlayın. Hemen bitiveriyor zaten.

      Sil