Öp O Kurbağayı - Brian Tracy


Ben kişisel gelişim kitaplarından uzak durmaya çalıştıkça onlar nasıl oluyorsa evimin içine girmeyi başarıyorlar. Başımı çevirdikçe gözümün önüne geliyorlar. Ön yargılarım var kardeşim, önüme duvar çekerek okuyorum bu tür kitapları. Bana gaz verip sokağa salmasını engellemeye çalışarak sayfalarını çeviriyorum. Neyse...

Kurbağa prens masalını bilmeyen yoktur sanırım ama yine de küçük bir hatırlatma yapalım. Beyaz atlı prensini arayan prenses göl kenarında gezerken kötü büyücünün kurbağaya çevirdiği prensle karşılaşır. Kurbağa prensese yalvar yakar kendisinin prens olduğunu anlatır. Prenses tüm cesaretini toplayarak o iğrenç kurbağayı dudağından öperek tekrar prensese çevirir ve mutlu mesut yaşayıp giderler. Evet konumuz cesaret...

Her ne kadar kişisel gelişim kitaplarına karşı ön yargılarım olsa da kitapta kayda değer bulduğum bir kaç konuyu buraya aktarmadan geçmemeliyim. Geçmişinizi, ebeveynlerinizi ve kendinizi affedin. Kin beslemeyin, kıskançlık yapmayın. Kötü bir şeyle karşılaşınca sorumluluğu üzerinize alın, hemen savunmaya ya da suçlamaya geçmeyin. Hayal kurun, geleceğinizi planlayın. Bu gün harcamayla bitiremeyecek kadar paranız olsa ne yapardınız? sorusunu cevaplayın. Gelecekte kendinizi nerede görmek istediğinizi hayal edin. Cesur olup kaybetmekten korkmayın. Bu arada kaybetme korkusu ölüm korkusundan bile daha önde geliyormuş.

Sevgiyle kalın...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

6 yorum:

  1. Şahsen ben kişisel gelişim kitaplarını çok seviyorum! :) Sana Robin Sharma'dan Unvansız Lider kitabını öneririm, belki kişisel gelişim kitaplarına bakış açın değişir, o kadar muhteşem bir kitap! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım, listeye aldım. Umarım seni etkilediği kadar beni de etkiler :)

      Sil
  2. Ben de kişisel gelişim kitaplarını sevemeyenlerdenim. Bir sıralama yapsam Kişisel Gelişim kitapları en son sırada yer alır :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir değerlendirme, sevdim. Ben de benzer tavırdayım ama dediğiniz gibi etrafımızdalşar her zaman. Korunabilmeyi öğrenmemiz gerekli zararlı olanlardan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) desteğinizden dolayı teşekkür ederim Halil Bey

      Sil