Özgürlük Yazarlari - Freedom Writers

Sınav öncesi sessizlik adı altında bir zaman dilimi ayırarak kendimi film izlemeye adadığım bir dönem olmuştu. Yaklaşık 15 gündür de ders çalışma konusunda kendimi baskı altına almaya çalışıyordum. Bu konuda başarı sağlamış olmalıyım ki daha sınav tarihi bile olmadan ufaktan stres belirtileri kendini göstermeye başladı. Stres durumunu atlatmak içinde özellikle sosyal medyada boşa zaman geçirdiğimi fark ettim. Uzun lafın kısası insan ne kadar yoğun olursa olsun hem rahatlamak hem de kafa dağıtmak için film izleyebilir. Üstelik 24 saat içinde 2-3 saat zaman ayıramayacak kadar da dolu olduğum söylenemez...

Film idealist ve yeni atanmış bir öğretmenin, kozmopolit bir okulda, bir sınıfa toplanmış sorunlu öğrencilerin başına geçmesiyle başlar.  Öğretmen, öğretme çabalarının sonuç vermemesi üzerine, çete savaşları içerisinde kalmış, tek amaçları hayatta kalmak olan öğrencilerle iletişim kurmakla işe başlar. Öğrencilerine günlük tutturmaya başlaması, kitap sevgisini aşılaması ve kendileri gibi zor şartları yaşamış insanlarla buluşturmasıyla bu eğitim süreci tüm heyecanıyla devam eder. Sonunda öğrencilerimizin günlükleri birleştirilerek 'Özgürlük Yazarları Günlüğü' adında bir kitap çıkarılır. İdealist öğretmenlerin veya öğretmen adaylarının mutlaka izlemesi gereken akıcı bir film...


Filmin özellikle eğitimin, öğretimden önce gelmesi gerektiği vurgusu etkileyici... Böyle bir eğitimin olması mümkün mü tartışılır ama ben de ülkemde ilkokul öğrencilerinin yazdıklarından oluşturulmuş bir kitap gördüm. Ülkemde de idealist insanların olduğunu bilmek gerçekten güzel !!!
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

1 yorum:

  1. Film gerçekten güzel bende tavsiye ederim ama bu işler sadece öğretmenin sırtına yüklenerek olmaz... iş eeğitim sisteminde biter. ..

    YanıtlaSil