Ney Lan Bu !

Üç ay kadar önce iş yerinden bir arkadaşın gazına gelerek Ney almaya karar verdim. Daha doğrusu arkadaş benim adıma plastik bir ney aldı. Öncelikle iyi bir dinleyici olmama rağmen estürüman çalma konusunda özürlü/ yeteneksiz olduğumu belirtmeliyim. Bu yeteneksizliğimin farkındalığı ve 30 TL gibi sarsmayan fiyatı, olmazsa duvara asarım mantığıyla plastik neyi yeterli görmüştüm. İnternetten küçük bir araştırmayla ses çıkarma aşamasına da giriş yaptık. İlk hevesin atlatılması, Ramazan ayının girmesi, işlerin yoğunlaşması ve hastalanmamla bu hobimi rafa kaldırmak zorunda kaldım. 

İki hafta önce senelik iznimde memleketim Konya daydım. Konya da Mevlana Müzesinin giriş kapısının bulunduğu cadde de üçler mezarlığı tarafından Çanakkale şehitliğine doğru giderken 3-4 tane hediyelik eşya dükkanı var. Dükkanların bir tanesinin önünde kamış ney gördüm. Hemen içeride bulunan çocuklara ney fiyatlarını sormaya başladım. Bu arada ney üfleyecekseniz ilk önce kamış ve kız neyi olarak tabir edilen neyden başlamanız tavsiye edilir. Çocuklar kız neylerin fiyatının 100 TL olarak bildiklerini ama fiyatları Hocalarının daha iyi bildiğini söyleyerek hemen çağırdılar. Yan dükkandan bir adam geldi. Önce neyleri göstererek bize küçük bir serenat yaptı. Serenattan etkilenmiş olmalıyım ki 100 TL ye neyi almaya karar verdim. Hocamıza kız neylerin fiyatı 100 TL mi diye sordum. Sormaz olaydım. Adam bunların en ucuzu 150 TL, teşekkür ederim, ben neyimi alayım diyerek kibarca bizi kapı dışarı etti. Bu durum bende lüks bir araca hurda fiyatı teklif etmiş hissi yarattı. Aslına bakarsanız adamın bu tavrına çok kızdım, senin esnaflığını da deyip başlamak bile geçti aklımdan...

Aradan bir kaç gün daha geçti. Dönüş hazırlığı için tanıdıklara hediyelik almak için yine Mevlana Müzesinin yolunu tuttum. Bu kez Müzenin çıkış kapısının bulunduğu, 8-10 kadar küçük hediyelik eşya dükkanının olduğu dar sokağa gittim. Neredeyse her dükkanın önündeki kamış neyler dikkatimi çekti. İlk dükkana girdim ve tüm cesaretimi toplayarak kamış neylerin fiyatını sordum. Adam 30 TL ama size 25 TL yaparız demesin mi. İlk şoku atlattıktan sonra işin aslını öğrenmeye çalıştım. Aldığım cevap;İki ney de aynı, adamlar biz ney ustasıyız diye turistlere tutturabildikleri fiyata satıyor.

Cık cık cık... Çok ayıp hocam. Hani ney enstüman değil de yaşam tarzıydı. Bu kazık ta neyin nesi?
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder