Ve dağlar yankılandı

Khaled Hosseını - Halit Hüseyni. Adam Tacik asıllı Afganistanın başkenti Kabil de doğmuş Amerikalı yazar. Üstelik İran asıllı Amerikalı bir eşi var. Adamın hayat skalasının genişliğine bakarmısın. Bu adam roman yazmasın da ben mi yazayım yani.

Ben okumadım ama genel yorumlardan yazarın Uçurtma Avcısı romanının daha etkili olduğu yönünde. Dolayısıyla o kitapta okuma listesine eklendi. Kısaca romanından bahsedeyim. Afganistan ın Şadbağ kasabasında oldukça zor şartlarda yaşayan bir ailenin çocukları olan ve birbirini tutkuyla seven Abdullah ile Peri nin hikayesiyle başlıyor. Özellikle kitabın daha başında babanın çocuklarına anlattığı hikaye okuyucuya ilk darbeyi vuruyor. Artık kitabı isteseniz de bırakamıyorsunuz. Abdullah ve Peri nin Afgan çöllerinde ayrılmasıyla hikaye dallara ayrılıyor. Her dalda ayrı bir hikaye, her hikayede ayrı bir dünya ayrı bir ömür; Çocukların annesi ve kuma gelen annenin kardeşi -üvey anne-, dayı, dayının hizmet ettiği ev, sözünde duramayan doktor, yardım gönüllüleri ve çok daha fazlası... Afganistan çöllerinden Paris e, San fransisco ya götürüp gezdiren hikayeler bütünü.

Yazar 'Bir koro gibi, çok sesli sunum,roman yazarken bu sesleri duydum sanki' demiş. Aynen çok sesli koro gibi. 

Tüm bunların yanında kendiniz vermeden okursanız zorlanabileceğiniz, hayal gücünü zorlayan bir kitap. Roman okumayı seviyorsanız mutlaka okumalısınız.
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder