Fiziğe merak uyandıran film: Interstellar

Aslına bakılırsa fizik dersinin bana öğrettikleri kafasına elma düşen bir adamın yer çekimini bulması ve başka bir adamın hamamda yıkanırken elindeki su tası "evreka" diye bağırmasından ibaretti. Yanlış anlaşılmasın. Elbette ki bu durumun en büyük sorumlusu "ya hocam bunlar gerçek hayatta ne işimize yarayacak" gevşekliği içinde bize verilmek isteneni her defasında elinin tersiyle iten ben ve benim gibilerdir. 

Değerli blog okuyucularım. Fizik konusunda sizinde benim gibi temelleriniz zayıfsa filmi izlemeden önce Qantum, zamanın bükülmesi, solucan deliği ve kara delik kavramları hakkında ön bilgi sahibi olmalısınız. Her ne kadar filmin içinde bilimsel anlatımlarda bulunulsa da filmi anlamak için yeterli olmayabilir. Hem böylece filmi izlerken dikkatiniz dağılmamış olur.

Kısaca filmden de bahsedeyim. İnterstellar (Yıldızlararası) dünyanın sona doğru hızla yaklaşmasıyla başlıyor. Büyük kum fırtınalarının olduğu dönemde artık tarlalarda mahsul vermez olur. Bu zor şartlarda çiftçilik yapmaya çalışan Cooper isimli eski bir pilot aynı zamanda evde hayalet gören kızıyla da ilgilenmek zorundadır. Birgün kızının harita üzerinde tespit ettiği bilinmeze giden Cooper NASA'nın gizli bir merkezine ulaşır. Bir grup bilim adamı ile birlikte insan ırkına yaşayabileceği yeni bir gezegen bulmak için uzay yolculuğuna çıkar. Uzun yolculuklar ve karışıklıklar sonunda aslında kızının hissettiği hayaletin kendisi olduğunu fark eder. İsterseniz anlatımı burada keselim. Daha fazla anlatıp da izlemek isteyenlere haksızlık etmeyelim.

Filmi konu yönünden oldukça başarılı bulsam da görsellik ve oyunculuk için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Bu nedenle Matrix gibi bir başyapıt olabileceğinden emin değilim...

Süresi uzun olmasına rağmen izlemelisiniz...

  
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

2 yorum:

  1. Tamda benim sevdiğim tarz bir film mutlaka izleyeceğim, teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Pişman olmazsınız :)

    Ben teşekkür ederim güzel yorumun için

    YanıtlaSil