Windows 10 Yükseltmesi (Kod :80240020) Sorunu

İki-üç hafta kadar önce Windows update yi kontrol ettiğimde, Windows 10 yüklemesinin bir kaç kez denendiğini ve başarısız olduğunu fark ettim. Bunun üzerine kurulum dosyasını orijinal sitesinden manüel olarak indirdim. Ama kurulumda sürekli olarak aynı hatayı aldım. Neredeyse tam gün uğraşmama rağmen sonuç elde edemedim. Hatta bu durumu bir bilişim forumuna da aynen şu şekilde post geçmiştim. 

Hocam dün koskoca günümü yedi. Bende de win 7 var hemde orjinal. İsoyu inidirip kuruyor herşey yolunda gidiyor gibi. Sonra pc kapatıp- açarken hata buluyor ve pc yi kapatıyor. Tekrar açtığında eski yükleyemedik eski sürüme döndük diyor. Ben bu işlemi 3-4 kez tekrarladım. Sonra pc mavi ekran hatası vererek hiç açılmamaya başladı. Biraz uğraşarak açtım bu kez ekran kartı gidip gelmeye, ekranda herşey çift görünmeye başladı. Pc baya bi uğraştıktan sonra açtım updateden kontrol ettim. Benim hata kodu bu...
Kod : 80240020
Netten biraz araştırdım, bu hayatı alan tek ben değilim. 
Sonuç boşa giden koskoca bir gün ve elde var sıfır :) 


Çok şükür bu gün sorunu çözerek Windows 10 a geçiş yaptım.  Hemen olayı burada anlatalım.


Windows update'yi kontrol ettiğinizde karşımıza resimdeki gibi yada güncelleme ayrıntılarında bu hatayı alıyorsanız yüklemenin ilk aşaması tamamlanamamış demektir. Sorunu düzeltmek için bilgisayarınızın kayıt defterinde düzenlemeler yapmanız gerekiyor. Uzun araştırmalarım sonucunda en iyi anlatım tam olarak şöyle;

1)Çalıştırı açıp Regedit yazın ve kayıt düzenleyicisine girin ..
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
2) Buraya gidin. Yoksa oluşturun.
3) Yeri bulduktan sonra sağ taraftaki geniş alana sağ tıklayın Yeni> DWORD (32-bit) değeri oluşturun..
 İsmini AllowOSUpgrade  (Büyük küçük harflere dikkat!!) olarak yazın..
 Sonra oluşturduğunuz veriyi çift tıklayarak açın "onaltılık" tabanı seçin, Değer verisini 1 yapın ve tamam deyin ..
Ana ekrandaki   (Sağdaki geniş panel) AD TÜR VERİ yazan bölümde VERİ sekmesinin altında sizin oluşturduğunuz Dword değeri :  0x00000001 (1) olarak görünecektir. 
4)Windows Updateri açın ve güncelleştirmeleri denetle diyin..
5) Çalıştır a cmd yazın çıkan sonuca sağ tıklayıp yönetici olarak çalıştırın.
6) Açtığınız siyah pencereli programa wuauclt.exe/updatenow  yazın enterlayın
7) Windows Update'ye Geri dönün yükleme başlamış olacak..

Burada DWORD (32-bit) kısmı aklınızı karıştırmasın. Bilgisayarınız 64 bit olsa bile bu işlemi yapmalısınız. Tam olarak düzenleme yapmamız gereken kayıt defterinin görüntüsü ise şöyle;


Umarım sizinde sorununuz çözülür. Keyifli kullanımlar...

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder