Ey İyi Benim Çıkmazı


Geçenlerde gittiğim etkinlikte, konuşmacının birinin anlatımı sırasında inanılmaz bir aydınlanma yaşadım. Öyle böyle değil hem de. Kapkaranlık bir ortamı aniden yanan onlarca spot ışığının aydınlatması gibi. O kadar dinleyici nasıl da şaşırmadı anlamadım. Yoksa ben mi abarttım, varın siz karar verin.

Konuşmacı özetle şöyle diyordu; rakiplerinizden korkmayın. Onlar olduğu için daha iyinin peşindesiniz. Mesela Rusya gibi bir rakibi olmasaydı, Amerika ay'a insan göndermezdi. Çünkü onların tek amacı vardı. Rusya' ya güç gösterisinde bulunmak. Ve rakiplerinizi geride bırakıp en iyi olmakta çıkmaz sokağa girmektir aslında. Artık geçmek için çabalayacağınız bir rakibiniz  ve daha ileriye gitmek için bir nedeniniz kalmamıştır. Eğer bu çıkmaz sokağa girmek istemiyorsanız her geçen gün kendimi daha ileriye nasıl götürürüm üzerinde çalışmalısınız. Çünkü kendinizi her gün geçebilirsiniz ve bunun sonu yoktur.

Oysa çalıştığım kurumda sunum yaparken, özellikle bir alanda en iyi olduğumuzu iddia ediyorduk. Ve gelişmek için hiç bir şey yapmıyorduk.

Çok etkilendim hem de çok... 

Selametle kalın...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

24 yorum:

  1. Siyah olmasaydı beyazın anlamı olur muydu?Tabi ki motive olmak için rakiplere de ihtiyaç var.Ama tabi rekabet işi karşı tarafa çelme takmak şeklinde yapmamalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız ama beni etkileyen rekabet kısmı değildi. En iyi olduktan sonra nasıl yol alınabileceği kısmıydı.
      Aslında motivasyon konusu olarak tam da sizin uzmanlık alanınız, üzerinde çalışın bence :)

      Sil
  2. :)çok güzel, çok keyifli bir yazı olmuş. İnsan birbirinden farklı bir mucize... İnsanın tek rakibi kendisi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "insanın tek rakibi kendisi" güzel slogan olmuş :D

      Dur bakalım daha neler çıkacak...

      Sil
  3. Ben aydınlanmaktan ziyade eğlendim :) Güldüm yani :) En iyi benim çok kötü bir ifade. İyiyim'de sıkıntı görmüyorum ama :) Ve insan yalnızca kendiyle yarış halinde olsa, bugün dünün üzerine ne koyabildim diye düşünse her şey güzel olabilir, katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güldürebilmek de güzel ya, sevindim bak buna :)

      Sil
  4. Dozunu abartmadıkça rekabetin kişiye/kuruma faydalı olduğunu düşünüyorum ben de. İnsanı her daim düşünmeye, yeni bir şeyler üretmeye teşvik ediyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abartmadıkça kısmı önemli, yoksa hırs küpü oluyor insan. Hiç tavsiye ettiğim bir durum değil, öyle insanların yanından da hemen kaçıyorum :))

      Sil
  5. Yazını iki defa okudum :) Birincisinde aynı zaman da yaptığım çekilişe tek bir kişinin dahi katılmadığını düşünüp :) Ancak bu kadar rezilliğin dibini görebilirim gibi şeyler geçiyordu aklımdan ve tekrar okudum :) Başarısızlığı şu anda iliklerime kadar hissediyorum ve bu yazıda üstüne ancak bu derece iyi olabilirdi :):(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yazının iyi gelmesine çok sevindim. :)

      Çekilişine gelince başarısızlık olarak algılama... sadece insanlar reklam olarak algıladıkları şeyden kaçıyorlar. Bende yeni fark ettim. Blogun kopyalanmasını zorlaştırmak için ziyaretçiyi rahatsız etmeyecek şekilde adsense koydum. Bu bile günlük hit sayısını etkiledi. Muhtemelen çekiliş için koyduğunuz şartlar biraz fazla reklam olarak algılandı.

      Diğer blogu hiç tanımıyorum ama senin hatrın için çekilişine katılacam :)

      Sil
    2. Aslında bloggarların yaptıkları çekilişlerden daha az şart koymaya çalıştım. Ancak duruma bakılırsa öyle gözüküyor. Çekiliş yapmamak en iyisi mi yani :) :) bilemiyorum

      Sil
    3. 😊 iyi analiz etmek lazım. Çok fazla çekilişin olduğu bir döneme de denk gelmiş olabilirsin. Pes etmemek lazım.

      Sil
  6. İyi keşfedildikten sonra daha iyisi keşfedilinceye kadar kıymetlidir. Ülke bazında ele alınacak olursa en iyi benim demek güç gösterisi olabilir ama insanlık boyutunda mütevazi olmak daha güzel bir duruştur. Güzel yazı teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakan bey olaya farklı bir pencereden bakmışsınız. Teşekkür ederim...

      Sil
  7. Son yazımda sizi mimledim.Yaparsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
  8. Sanırım yeni bir buluşlara imza atanlar en iyisi ben olacağım diye hareket etmemişler. En iyisini nasıl yaparım da bulurum demişler. Düşündüklerini de defalarca denemişler denemişler öyle bulmuşlar. Sanırım bir şeyi istemek her şeyi yapabilmektir. Karşımızdaki kişileri yaptıklarını örnek alabiliriz. Lakin karşındakini odaklanmak bence bizi geriye götürür. Bizlere de aydınlattığınız için teşekkür ederim.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok felsefik bir yorum olmuş Abdullah bey, teşekkür ederim

      Sil
  9. Okuduğumda Tek Hissettiğim Ego, Ego,Ego, Hırs,Hırs,Hırs, Çalışırken bana öğretilen şuydu evet Hırs olucak evet Öğrenmek yenilenmek kendine artılar katmak Amaaaa Burada es vereyim Çözüm odaklı ne yapılır Bunu öğrenmek Çözüm odaklı neler yapılabilir ???? Motive motivasyon bunlarda önemli Ve soğuk kanlı bunların hepsini idare etmek. Bunu bilir bunu söylerim Hangi meslek dalı olursa olsun İlk Önce Çözüm odaklı ve soğuk yaklaşım Beynin ise bir iki adım ötedekini hemen analiz etmesi Ayyyy ne çok yazdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :d daha da çok yazıp eteğinizdeki tüm taşları dökseydin keşke. Tecrübelerinizden faydalanırdık 😁

      Sil
    2. Ben amatörüm bilgim çok yok Sayın Özer :) Çok bilgiliyim demem O sularda yüzmem Çok konuşandan zaten kaçarım :) Ego ego kaç kaç :)))

      Sil
    3. Amatör ruh çok önemli. Başarı amatör ruhla yakalanıyor. Egolu insan kısmına hiç girmiyorum bile 😆

      Sil
  10. Şöyle düşünüyorum. Önce kendimi yenebilirsem ki bu gerçekleşmesi zor ama imkansız olmayan şeylerdendir, o durumda başkaları ile rekabet etme düşüncesi benim için iyi bir motivasyon aracı olabilir. Siz aydınlandığınıza göre siz kendinizi yenebilen bir insansınız diye düşünüyorum. :) Darısı başıma. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ona kendimizi yenmek demeyelim de bir adım daha ileriye taşımak diyelim isterseniz. Ayrıca benimki de başarmışlık sayılmaz, dışardan bakılınca boşvermişlik gibi duruyor. Ama olsun, ben böyle daha huzurluyum. Sevgiler :)

      Sil