Balık İzlerinin Sesi - Buket Uzuner


Bırakın Buket Uzuner demeyi Buket ismini duyduğumda bile aklıma Kumral Ada Mavi Tuna romanı geliyor. Taa ergenlik yıllarımda okuduğum roman aklımda nasıl yer ettiyse artık. Ama hiç iyi bir şey değil. Sırf bu nedenle yazarın okuduğum diğer romanları hep eğreti duruyor, özümseyemiyorum, içine giremiyorum. Neyse..

Balık İzlerinin Sesi' de Buket Uzuner' in eski romanlarından. 1992 yılında yazılmış. Bakmayın benim kitabın içine giremeyişime. Aslında konusu itibariyle hayli ilginç. Tüm dünyadan seçkin öğrenciler seminer ya da eğitim için dış dünyadan yalıtılmış İsveç' de bir yerde toplanıyor. Ülkemizden Afife Piri seçiliyor. Eğitim başında da Dr. Günnar bulunuyor. Eğitime katılan herkes Dr. Günnar'a karşı korku-saygı karışımı bir tavırla yaklaşıyor. 

Roman ilerledikçe herkesten farklı insanların dünya sorunları hakkındaki farklı çözümlerini okumayı beklerken, seçkin öğrencilerin kendilerini tarihteki seçkin karakterler zannettiklerini ve aslında akıl hastanesinde bulunduklarını içim cızz ederek idrak ettim. Bu üzüntü-şaşkınlık karışımı durum romanı daha da ilginçleştirdi. Sonrasında ise akıl hastalarının yerini kimsenin bilmediği bir adaya kaçışlarına anlamlandırmadığım bir şekilde sevimdim.  

Son olarak, yazar bu romanıyla 1993' de Yunus Nadi roman ödülünü kazanmış ama hayal kırıklığı yaşayan okurlar var. İnce bir kitap, tercih sizin...

Sevgiyle kalın...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

12 yorum:

  1. Öncelikle sitede bir değişiklik var. Sitenin içeriklerinin konumlandırmaları değişmiş sanki. Çok güzel olmuş biraz daha işlevsel olmuş biraz daha profesyonelce. Bence sarı olan renk başka bir renkle değişse daha iyi olacak gibi. Anlaşılan sadece kitap okunmuyor ;) Buket UZUNER denince aklıma "Uzun Beyaz Bulut Gelibolu" aklıma geliyor. Ne çok etkilenmiştim o kitaptan. Yıllar sonra Çanakkale'ye şehitler için düzenlenen geziye katıldım. O kitapta anlatılanlar, Mehmet Akif Ersoy, Fatihalar, Türküler, Öyküler, yeniden dualar, duygular... Yani bende Buket UZUNER=Çanakkale Savaşı... Paylaşımınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki sizce sarı rengin yerine hangi rengi koymalıyım. Bir de Buket Uzuner'in Çanakkale Savaşı'nı mutlaka okumalıyım doğru mu anladım. Teşekkür ederim fikrinizi benimle paylaştığınız için :)

      Sil
    2. bence su yeşili güzel durur gibi...http://www.netplastik.com.tr/urun/folyolar-su-yesili-folyo_su-yesili-folyo.html burdaki gibi...

      Evet eğer okumadıysanız Buket UZUNER'in "Uzun Beyaz Bulut Gelibolu"sunu okumanızı tavsiye edebilirim.

      ayrıca bilmiyorum paylaştınız mı. Blogunuz ile ilgili değişiklik yaptığınızda neye dikkat ediyorsunuz, nasıl yapıyorsunuz kaynağınız nedir bilmek isterim. Bende blogumda değiştirmek kişiselleştirmek istediğim yerler var. Çok araştıramıyorum. Sizin tecrübeleriniz bana yardımcı olabilir... :)

      Sil
    3. Önerdiğiniz renk biraz koyu gibi, blogu boğabilir ama denemekten zarar gelmez. En kısa zamanda deneyeceğim.

      Blog değişikliği konusundaki sorunuzu tam olarak anlayamadım. Blog temasından bahsediyorsanız tamamen zevk meselesi. Ben tema seçerken yazıların okunabilirliğine ve içime sinmesine bakıyorum. Çok fazla web sitesi gibi duran temalardan uzak durmaya çalışıyorum. Beğendiğim temada da kullanmayacağım fazla özellik varsa silmeye çalışıyorum. Bu konuda ne yapmak istediğinizi yazarsanız tabi ki yardımcı olmaya çalışırım.

      Sil
    4. Günaydın. Bu renk benim önerdiğimden daha açık bir renk. Haklısınız bu renk çok daha güzel durdu.

      Benim blogtaki sıkıntım. Örneğin görsellerden bloğa ulaşan kişi son paylaştıklarımdan itibaren aradığı yazıyı bulabilmesi için tüm paylaştıklarımdan geçmesi gerekiyor. Açıkçası bir okuyucu olarak görmek istediğimi bir tıkla ilgili olduğu yerde bulmak isterim eğer bulamazsam aldatıldığımı düşünür bu durumdan canım sıkılırdı. Benim öncelikli sıkıntım bu. Yardımcı olabilirmisiniz?

      Sil
    5. Peki istediklerinizi yeni bir tema ile mi yoksa kullandığınız temayı düzenleyerek mi yapmak istediğinize karar verin. Haftasonu olursa yardımcı olabilirim ama haftaiçi çok yoğunum.

      Sil
    6. Kullandığım tema ile devam etmek istiyorum. Okur için daha kullanışlı tema bulursam onu da kullanabilirim. Bende haftaiçi yoğun oluyorum. Size ne zaman uygunsa o zaman olabilir. Teşekkürler...

      Sil
    7. İletişimden bana mail atarmısınız. Blogunuzu inceleyeyim neler yapabileceğimizi mailden yazarım.

      Sil
  2. benm de aklımdadır hep zaten eskiden beri kızım olurssa eğer adını Ada koycam derdim, kitabı okuduktan sonra erkek olursa da Tuna koyarım ne olacak demştim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de kitap o kadar etkili... Ayrıca yalnız olmadığımı bilmek çok güzel 😁

      Sil
  3. Kumral Ada Mavi Tuna okuyanın hafızasında bir şekilde yer edinmiş , insanda iz bırakan bir roman. Buket Uzuner'in bu kitabını okumadım. Güzel bir öneri olmuş. Teşekkürler. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumadıysanız önce Kumral Ada Mavi Tuna'yı okuyun mutlaka. Teşekkür ederim Selamlar

      Sil