Yarı Yıl Raporu ( Mid-Year Book Freakout 2017)

Blog aleminde Mid Year Book Freak Out etkinliği varmış. Ben de bu sene esseve rin' in blogunda beni mimlemesiyle öğrendim. Aslında esseve blogunda etkinlik hakkında yeterli bilgiyi vermiş ama ben bu yazıdan başka bir yazıya gitmeye üşenirim diyenler için kısaca özetleyeyim. Etkinlik yıl ortasında yapılan ve 15 soru ile o yılın enlerini belirlemeye yarıyormuş. Şöyle ki blogunuza hasbelkader yolu düşen kitap severlere tavsiye listesi oluşturmak için mükemmel bir yol bence. Her ne şekilde olursa olsun kendine okuma listesi oluşturmak isteyenlere yol gösterebiliyorsak ne mutlu bize...



1- Şu ana kadar okuduğun en güzel kitap?

Karar vermekte çok zorlansam da tercihimi Alper Aksoy'un Kutlu Töre' sinden yana kullanıyorum. Kitapta bir Türk için örf, adet ve töre'nin ne kadar önemli olduğunu okurken, milliyetçilik duygularınız kabaracak ve özünüze dönme isteğiyle dolup taşacaksınız.

2- Şu ana kadar okuduğun en iyi devam kitabı?

Seri kitaplar ben de alerji yapıyor, okuyamıyorum. Cevap veremediğim için üzgünüm.

3- Okumak istediğin ama henüz okuyamadığın yeni çıkan bir kitap?

Yılmaz Vural'ın İnadım İnat kitabı. Aslında kitaptan çok beklentim yok ama ilginç bir karakterin tecrübelerini okumak hem eğlenceli hem de öğretici olacaktır. Özellikle futbol severler ne demek istediğimi çok iyi anlamıştır.

4- İkinci yarıda çıkmasını çok beklediğiniz bir kitap?

Yok.

5-  Sizi hayal kırıklığına uğratan bir kitap?

Buket Uzuner' den Balık İzlerinin Sesi kitabı. Çok kötü bir kitap olmamasına rağmen yazarın Kumral Ada Mavi Tuna kitabından fazlasıyla etkilenmem nedeniyle beklentimin altında kaldı. 

6- Sizi şaşırtan bir kitap?

Thomas Mann' ın bir Hint Efsanesini anlattığı Değişen Kafalar kitabı gayet güzeldi. Sorgulamaları ve paradokslarıyla fazlasıyla etkileyecektir.

7- Favori yeni yazarınız?

Yok

8- En yeni kurgusal aşkınız?

Yok

9- En yeni favori karakteriniz?

Michael Ende' nin Momo kitabındaki, kitaba ismini veren Momo karakteri. Masalsı bir çocuk kitabı gibi görünse de fazlasıyla ders verici, etkileyici bir karakter.

10- Sizi ağlatan kitap?

Biz ona ağlamak demeyelim ama Uğur Mumcu'nun, Gazi Paşa'ya Suikast kitabındaki anlatılara üzüldüm. 

11- Sizi mutlu eden kitap?

Ahmet Mithat Efendi'nin Felatun Bey ve Rakım Efendi kitabı eğlenceliydi. Tavsiye ederim.

12- En beğendiğiniz kitaptan uyarlanan film?

Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku

13- Bu yıl yazdığın favori kitap yorumun?

Yine Uğur Mumcu'nun Gazi Paşa'ya Suikast kitabı. Fazlasıyla etkilendim bu kitaptan.

14- Bu yıl satın aldığın en güzel kitap?

Sanırım Talat ve Fitnatın Aşkı

15- Yıl sonuna kadar neleri okumak istiyorsun?

Okuyabilirmiyim bilmiyorum ama Kazım Karabekir' in kendi yazdığı Hayatım ile İttihat ve Terakki kitaplarını merak ediyorum.

Yalnız soruları cevaplarken zorlandığımı hissettim. Kim hazırladıysa saygıyla selamlıyorum.

Sevgiler...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

10 yorum:

  1. Güzel bir etkinlik olmuş. Kitaplar da çok güzel. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok mantıklı bir etkinlik, yılda bir yapmak lazım :)

      Sil
  2. Sorular zorlayıcı gerçekten de :D Momo'yu hala okumadım ama şu sıralar çok okunuyor gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende oku bence. Hızınıza yetişilmiyor zaten, bu hızla aradan çıkarırsın 😊

      Sil
  3. Çok fazla soru var :) Ben günlük hayatımda da çok soru olunca üst üste sıkılıyorum.Yine de hakkından gelmişsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir süre sonra yazılı oluyormuşsunuz hissi oluşuyor. Ama olsun bu da güzel 😊

      Sil
  4. Bu tip sorularda ben de çok zorlanıyorum. Balık İzlerinin Sesi B. Uzuner'in en sevdiğim romanıdır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence siz Kumral Ada Mavi Tuna kitabını okumamış olmalısınız :)

      Sil
    2. Kumral Ada'yı da son serisinin ikinci kitabına kadar tüm romanlarını okudum. Bazen farklı beğenilere sahip olabiliyoruz:)

      Sil
    3. Hımmmm ne cevap vereceğimi şaşırdım, utandım 😁

      Sil