Eski Bahçe - Tezer Özlü


Bu kitap 1978 yılının Mayıs ayında İstanbul’da Hilâl Matbaacılık Koll. Şti.’nde dilizip, birinci hamur kâğıda 1.100 adet basılmıştır.
Bu kitaplardan 100 adedi 1’den 100’e numaralanarak sanatçı ve yayınevinin dostları için satış dışı tutulmuş 1000 adedi ise 101’den 1100’e numaralanmıştır.

Kitabın ilk sayfasındaki bu not oldukça ilginç geldi bana. E kitap olarak okudum ama numaralandırılmış bir kitap elime geçseydi her halde paha biçilemez tarihi eser statüsüne koyar baş ucumda saklardım.  

Tezer Özlü'nün ilk okuduğum Yaşamın Ucuna Yolculuk kitabını benim için yeni bir tat olduğu düşüncesiyle paylaşmıştım. Melankolinin dibine vurup intiharın peşinde koşmuştuk. Aslında melankolik bir adam değilimdir ama duygu çeşitliliği de lazım insanoğluna. Her neyse. Demem o ki; o yayına gelen yorumlar, ben bu kitaba başlamadan önce gelmiş olsaydı hiç elime almaya cesaret edemezdim sanırım. Neyse ki bitime ramak kala yakaladılar.  52 sayfalık e-kitabın ne kadarı ramak kalır konusunu da sizin takdirinize bırakıyorum.

Okuduk madem içeriğinden de bahsedelim. Kitabın adı aslında içindeki bir hikayeden alınmış.  Buna benzer toplamda on bir hikaye var. Daha doğrusu yazarın dergilerde yayımladığı hikayelerin toplanmış hali.  Ve her hikaye de aslında birilerini ya da bir yerleri anlatırken yüzeyden çok derinlere dalıyor. Yer ve adam betimlemeleri elbette var ama öylesine yüzeysel. Daha çok içsel serzeniş...

Eğer hiç Tezer Özlü kitabı okumamışsanız sizin için tanışma kitabı olabilir. Kesinlikle farklı bir tat. Hem içinde şiirimsi şeyler de var. Ayrıca yazarı anlamanız için fazlasıyla yeter.

Sevgiyle kalın...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

12 yorum:

  1. 2018 okuma listesine bir Tezer Özlü eklemek istiyorum. Bakalım belki bu kitabıyla başlarım.

    YanıtlaSil
  2. Hiç Tezer Özlü okumadım ama o kadar çok karşıma çıkıyor ki okumak istiyorum. Madem iyi başlangıç kitabı olur :) neden olmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama olmaz ki böyle, başla biyerden artık :))

      Sil
  3. İçinde şiir tadında hikayeler varsa güzeldir diye düşünüyorum. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. şu durumda , bu kitabı sevdin mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kitaptan farkı yok ki, devam kitabı gibi ama farklı isimle.

      Yani beni rahatsız etmeyen bir tarzı var. Tabiki mutlaka okunsun dediklerimden değil. Orta şeker 😁

      Sil
    2. itiraf etmek istemiyorsun ama sevdin sen Özlü 'yü :D

      Sil
    3. 😆😆😆 yav sen baskı yapmayı nerden öğrendin 😁

      Senin kadar itici bulmadığım gerçek...

      Sil
  5. Orta şekerse o zaman hemen listeye eklemeye gerek yok mu diyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eline alınca bitiyor zaten, liste filan uğraşma istersen 😆

      Sil